Kryształy Afina poszerzają ofertę marki Villeroy & Boch o szklanki i kieliszki uzupełniające kolekcję porcelany o tej samej nazwie. W powierzchni szkła żłobiony jest koncentryczny wzór inspirowany promieniami słońca. Żłobienie stanowi niezobowiązującą dekorację, dzięki której naczynia prezentują się interesująco, a jednocześnie zachowują pełnię stonowanej elegancji.
Afina to nowa kolekcja porcelany marki Villeroy & Boch obecna na rynku od 2024 roku. Rok 2025 rozpoczynamy uzupełnieniem serii o naczynia do podawania kawy lub herbaty oraz przekąsek. Dzięki temu naczynia łączące wyraźne kąty z opływowymi liniami ozdobione namacalną fakturą będą mogły posłużyć do zorganizowania udanego podwieczorku w otoczeniu tradycyjnej elegancji.
Szklanki Artesano Hot & Cold Beverages marki Villeroy & Boch występują w kilku rozmiarach, a każdy z nich dostępny jest w wersji z uchem i bez. Szeroki wybór umożliwi dobranie odpowiednich szklanek do każdych potrzeb, a ich uniwersalne, neutralne kształty ułatwią dopasowanie do większości kolekcji zastawy stołowej.
średnica: 19 cm
60,00 zł
średnica: 16 cm
80,00 zł
Porcelana Villeroy & Boch należy do klasy premium. Pokryta jest dodatkową powłoką ochronną, która sprawia, że produkty są bardziej odporne na wyszczerbienia. Co więcej, zabezpiecza ewentualne zdobienia przed uszkodzeniem podczas mycia w zmywarce czy używania w kuchence mikrofalowej. Zastawę stołową można uzupełnić o kryształowe kieliszki i komplety sztućców – często dedykowane, stworzone dla konkretnej kolekcji. Doskonałym dopełnieniem aranżacji stołu będą stylowe wazony i świeczniki, a także tekstylia: dekoracyjne bieżniki, podkładki pod talerze czy koszyki na pieczywo.
Niektóre produkty dostępne są także w praktycznych zestawach, pozwalających optymalnie wyposażyć jadalnię, świetnie sprawdzą się także w postaci upominku. Powstają również specjalne kolekcje prezentowe – naczynia ozdobione popularnymi wzorami zapakowane w eleganckie pudełka niewątpliwie ucieszą obdarowaną osobę.
Oferta niemieckiej marki obejmuje także akcesoria kuchenne. Czajniki, tace, cedzaki i naczynia do zapiekania często zdobione są motywami znanymi z kolekcji porcelany, dzięki czemu ulubiony dekor może nam towarzyszyć nie tylko w jadalni. Przydatne w kuchni okażą się także noże, deski do krojenia czy młynki do przypraw.
Villeroy & Boch nie zapomina o najmłodszych smakoszach. Dedykowane dla nich naczynia i sztućce ozdobione są wizerunkami egzotycznych zwierząt lub bohaterów bajek. Kolorowa zastawa zmieni każdy posiłek w wesołą przygodę i pomoże zachęcić do jedzenia nawet niejadka.
Marka dba także o niezapomnianą atmosferę podczas świąt. Na Boże Narodzenie i Wielkanoc oferta poszerza się o wyjątkowe świąteczne kolekcje. Dekoracyjne figurki, zawieszki oraz specjalna seria zastawy stołowej podkreślają uroczysty nastrój i niezmiennie cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Producent co roku w ramach Villeroy & Boch Christmas prezentuje nowe i niepowtarzalne wzory. Są one limitowane i dostępne tylko w tym wyjątkowym, świątecznym okresie. Święteczny asortyment Villeroy & Boch sprawia, że do każdego wnętrza dociera magia Bożego Narodzenia.
W 1748 roku producent kul armatnich François Boch z francuskiej wioski Audun-le-Tiche postanowił zmienić coś w swoim życiu i – wraz z trzema synami – założył małą pracownię garncarską. Wysoka jakość produktów, a także przedsiębiorczość właścicieli sprawiła, że wyroby szybko rozprzestrzeniły się poza rynek lokalny. W Luksemburgu, dzięki poparciu samej Marii Teresy, powstała pierwsza fabryka, która do dziś tytułuje się „Manufacture Impériale et Royale”.
W fabryce panów Bochów wciąż wprowadzano innowacje usprawniające produkcję, poprawiano jakość wyrobów, a w końcu wprowadzono pierwszą, podstawową produkcję seryjną.
W 1830 roku ze względów ekonomicznych zdecydowano się połączyć fabrykę Bochów z działającą nieopodal wytwórnią fajansu należącą do Nicolasa Villeroya – i tak właśnie powstała marka Villeroy & Boch. Połączenie doświadczenia, wiedzy i technologii obydwu przedsiębiorstw zaowocowało rozpoczęciem produkcji wyrobów ze szlachetnej porcelany kostnej, ekspansją na nowe rynki, a także… ślubem syna Bocha, Jeana-Françoisa z wnuczką Nicolasa Villeroya.
Gdy w 1975 roku Luigi Colani na zlecenie firmy Villeroy Boch zaprojektował zupełnie nową koncepcję łazienkową, zrewolucjonizował pojęcie łazienki jako pomieszczenia do regeneracji. Skupiając się na optymalizacji przestrzeni i funkcjonalności stworzył stały element we wszystkich kolekcjach łazienkowych marki. Do dziś zlewy, wanny i inne elementy porcelany sanitarnej marki Villeroy & Boch spełniają te początkowe założenia.
Dynamicznie rozwijająca się, odnosząca ogromne sukcesy firma znana była nie tylko z doskonałej jakości wyrobów, lecz także z działalności filantropijnej i społecznej. Firma Villeroy & Boch wprowadziła system ochrony pracowników, założyła sierociniec, szpital, a także dom starców, szkołę gotowania i inne instytucje pożytku publicznego – a wszystko to na kilkadziesiąt lat przed utworzeniem przez Bismarcka systemu opieki społecznej.
Do dziś Villeroy&Boch wspomaga domy dziecka, obejmuje także patronatem wiele wydarzeń kulturalnych, które odbywają się w głównej siedzibie firmy – budynku benedyktyńskiego opactwa w Mettlach.
Wciąż wprowadzająca nowinki technologiczne i nowe produkty do swojego asortymentu marka aż do dziś znajduje się w czołówce światowych producentów porcelany. Aktualnie Villeroy & Boch ma 15 zakładów produkcyjnych i przedstawicielstwa w 125 krajach na całym świecie – od Paryża, przed Mediolan i Moskwę, aż po Pekin i Bombaj.